Σάββατο 30 Δεκεμβρίου 2017


ΚΕΝΤΡΟ ΛΑΙΜΟΥ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΑ ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ


Αποτέλεσμα εικόνας για tsakra 2
Το κέντρο του λαιμού τοποθετείται πίσω από τη σπονδυλική στήλη μεταξύ του έβδομου αυχενικού και του πρώτου θωρακικού σπονδύλου και εκτείνεται προς τα πάνω μέχρι μέσα στο νωτιαίο μυελό, περιλαμβάνοντας ακόμη τον καρωτιδικό αδένα, και προς τα κάτω κοντά στις ωμοπλάτες. Σχετίζεται με το νοητικό πεδίο, με όρους συνείδησης. Συνδεόμενα όργανα και ιστοί είναι, ο λαιμός και τα όργανα της αναπνοής και του λόγου – το στόμα, η γλώσσα, ο λάρυγγας, η τραχεία, το βρογχικό δέντρο, οι άνω πνεύμονες, το λυμφατικό σύστημα, οι ώμοι, οι βραχίονες και τα χέρια.
Ο σχετιζόμενος ενδοκρινής αδένας είναι ο θυρεοειδής ο οποίος συνδέεται στενά με τις μεταβολικές λειτουργίες του οργανισμού. Υπάρχουν επίσης μικρότερα τσάκρας και εδώ – ένα κάτω από το κέντρο λαιμού και από ένα σε κάθε στήθος. Ένα τρίγωνο, που εμπλέκει ένα μικρότερο κέντρο κάτω από κάθε οστό των κλειδώσεων και το κέντρο του λαιμού, χρησιμοποιείται από τους θεραπευτές για λυμφατική διοχέτευση. Το κέντρο του λαιμού μπορεί να σχηματίσει επίσης τρίγωνα με μικρότερα κέντρα στα άκρα των ώμων καθώς και στους αγκώνες και παλάμες.
Προβλήματα φυσικής υγείας μπορεί να εμπλέκουν οποιονδήποτε από τους ιστούς που αναφέρθηκαν. Αναπνευστικές μολύνσεις και προβλήματα αναπνοής είναι κοινά παραδείγματα σχετιζόμενα με το κέντρο. Ο κατάλογος από πιθανές ασθένειες περιλαμβάνει μολύνσεις του λαιμού και αμυγδαλών, οδοντικές σήψεις και αποστήματα, άσθμα, βρογχίτιδα, βρογχοεκτασία και προβλήματα του θυρεοειδή.
Η υπερβολική διοχέτευση ενέργειας δια μέσου, του κέντρου χωρίς επαρκή δημιουργική έξοδο μπορεί να δώσει αφορμή στα κοινά προβλήματα που καταγράφονται σαν τοξική βρογχοκήλη, με συμπτώματα ελάττωση βάρους, ταχυπαλμία, υψηλή πίεση αίματος και γενική νευρικότητα. Τα συμπτώματα μπορεί να είναι δριμύτατα και απαιτούν φάρμακα ή χειρουργική επέμβαση. Αυτό μπορεί να συμβεί σε γυναίκες σε σχέση με την εμμηνόπαυση αλλά ενδέχεται να συμβεί επίσης και σε νεότερες. Σε κλινική πρακτική, οι γυναίκες αυτές βρίσκονται συχνά να παρουσιάζουν έναν υπέρ-δραστήριο αλλά άσχημα διευθυνόμενο νου και βοηθούνται περισσότερο μαθαίνοντας να διαλογίζονται και να διοχετεύουν τις δραστηριότητές τους σε δημιουργικές διεξόδους.
Αυτό μας μεταφέρει στην κυρίως ψυχολογική λειτουργία αυτού του κέντρου, η οποία προορίζεται να είναι μια δημιουργική διέξοδος για το άτομο. Το γεννητικό κέντρο προσφέρεται για αυτή τη φυσική δημιουργικότητα που διαιωνίζει τα είδη και το κέντρο λαιμού αναπτύσσεται σε ανταπόκριση στη νοητική δημιουργικότητα. Η κυανοτυπία ή ο σχεδιασμός γίνονται κατόπιν, μέσο του κέντρου του λαιμού για να εκφράσει μια ιστορία, ποίημα, κήπο ή σχεδιασμό κτισμάτων και για δημιουργικό τρόπο ζωής. Η ενέργεια εφελκύεται κατόπιν, προς τα πάνω από το γεννητικό κέντρο και μια ισορροπία δημιουργείται μεταξύ των δύο. Το γεννητικό κέντρο εφοδιάζει την αιθερική ενέργεια με όρους χρηματισμού και δίνει τη δυνατότητα να γειώνει τον δημιουργικό σχεδιασμό ο οποίος προέρχεται από το κέντρο του λαιμού.
Ένα αρχικό στάδιο στη ζωή του ζηλωτή μπορεί να ξεκινήσει όταν επιβληθούν φυσικές πειθαρχήσεις και οι ενέργειες του γεννητικού κέντρου προσωρινά κατασταλούν. Είμαστε εξοικειωμένοι με συστήματα δίαιτας, αγαμίας και ασκήσεων τα οποία χαρακτηρίζουν τις φυσικές πειθαρχήσεις αυτού του σταδίου. Αυτή είναι επίσης η εποχή, όπου ο ζηλωτής θα τριγυρίζει από τον ένα δάσκαλο στο άλλο σύστημα ιδεών και συχνά αυτές θα φαίνονται ασαφείς και ανεφάρμοστες. Ολόκληρη η κίνηση των <<χίππις>> η οποία άρχισε μέσα στη δεκαετία του ’60 θα μπορούσε επιπλέον να ειδωθεί σαν μια έκφραση αυτού του σταδίου η οποία συνέπιπτε επιπλέον με την αφύπνιση της πνευματικής συνείδησης σε μεγάλη κλίμακα και με μια μεταφορά ενέργειας από το γεννητικό κέντρο στο κέντρο λαιμού μέσα από την ανθρωπότητα σαν σύνολο.
Η αφύπνιση του κέντρου του λαιμού και η μεταφορά ενέργειας από το γεννητικό κέντρο, είναι κατανοητό ότι συμβαίνουν κατά την πρώτη μύηση. Ο D.K. τονίζει ότι σαν ένα όργανο διανομής δημιουργικής ενέργειας, αυτό το κέντρο, συνδέεται με τα δύο άλλα κέντρα τα οποία ανταποκρίνονται στην τρίτη όψη και την τρίτη ακτίνα – τα κέντρα γεννητικό και άζνα. Αυτός τονίζει ένα άλλο σπουδαίο σημείο – η δόμηση την ανταχκάρανα γίνεται απλώς αψευδής όταν η δημιουργική ζωή του ζηλωτή μετατοπίζεται από το γεννητικό κέντρο στο κέντρο λαιμού και γίνεται πραγματική και εκφραστική. Από αυτή τη <<γέφυρα>> σύνδεσης, ο λαιμός ο ίδιος είναι το σύμβολο … (Εσωτέρα Θεραπευτική σελ. 157).
Σε αντίθεση με τον δημιουργικό μαθητή σαν άτομο βρίσκεται η νωθρότητα ενός, στον οποίο η ανεπαρκής ενέργεια ρέει μέσον αυτού του τσάκρα και του αδένα. Στον υπό-θυροειδισμό αυτό μπορεί να παρουσιάσει κλινικά συμπτώματα παχυσαρκίας, ξηρότητα δέρματος και μαλλιών, μειωμένη κυκλοφορία και κατάπτωση. Θα ήταν ενδιαφέρον να γνωρίζαμε την ακριβή σχέση μεταξύ της νοητικής δημιουργικότητας και της ικανότητας να αφομοιώνεται ιώδιο και να κατασκευάζει θυροξίνη – η ορμόνη που παράγεται από τον θυρεοειδή αδένα.
Η εμμηνόπαυση αποτελεί ένα ενδιαφέρον παράδειγμα της διόδου των ενεργειών το οποίο θα συνέβαινε φυσικά κατά την διάρκεια της μέσης ηλικίας μεταξύ των κέντρων γεννητικού/ωοθηκών και λαιμού/θυρεοειδούς. Εάν μια γυναίκα έχει μάθει να εκφράζει τον εαυτό της, δημιουργικά, με διάφορούς τρόπους πριν την εμμηνόπαυση, αυτή φαίνεται να έχει λιγότερα συμπτώματα εμμηνόπαυσης όπως ζεστές εξάψεις και νευρικές ενοχλήσεις. Το γεννητικό κέντρο αλλάζει μερικώς το ρόλο του στο τέλος της τεκνοποίησης και οι ενέργειες επικεντρώνονται γύρω από τις ωοθήκες και έπειτα μπορούν να χρησιμοποιηθούν δημιουργικά μέσα από το κέντρο του λαιμού. Η εμμηνόπαυση θα είναι για τη γυναίκα μια εποχή που γίνεται ιδιαίτερα δημιουργική και είναι ενδιαφέρον ότι γυναίκες, με αυξανόμενο ρυθμό, αναλαμβάνουν προγράμματα μελέτης και ξαναρχίζουν καριέρες στα 40 και 50. Παράδοξα, αυτές οι δημιουργικές γυναίκες έχουν συχνά σημαντικές και καλύτερα προσαρμοσμένες σεξουαλικές σχέσεις με τους συντρόφους τους από ότι εκείνες οι γυναίκες που το κέντρο του λαιμού βρίσκεται ακόμα σε ανάπτυξη.
Η ανθρωπότητα σαν σύνολο είναι γενικά κατανοητό, ότι είναι το πλανητικό κέντρο του λαιμού το οποίο μας κάνει να στοχαστούμε το τι συμβαίνει σε μεγαλύτερη κλίμακα. Παρατηρούμε ότι τις τελευταίες τέσσερις δεκαετίες έχει δοθεί μια άνευ προηγουμένου έμφαση στην πνευματική ανάπτυξη μέσα στη μάζα της ανθρωπότητας. Συνεχής εκπαίδευση απαντάται σε όλα τα επίπεδα των κοινοτήτων και έχει γίνει μια προσπάθεια να εκπαιδευτούν οι μάζες στις χώρες του τρίτου κόσμου. Τα παιδιά εκπαιδεύονται για να αναπτύξουν το δημιουργικό δυναμικό, να τις επεκτείνουν εκεί όπου υπάρχει μια δημόσια κατακραυγή για να μη χαθούν οι προδιαγραφές της βασικής μόρφωσης και των αριθμητικών απαιτήσεων.
Η τεχνολογική επανάσταση, μετά από τον τελευταίο παγκόσμιο πόλεμο, έδωσε τη δυνατότητα να διαδοθεί το φως της γνώσης μέσον του ραδιόφωνου, της τηλεόρασης, του δορυφόρου και του υπολογιστή. Σε όρους ακτινικών ιδιοτήτων είμαστε πιθανόν μάρτυρες ενός συνδυασμού της τρίτης και της πέμπτης ακτίνας σε αυτή την ανύψωση της τεχνολογίας και της χρησιμοποίησης των ηλεκτρονικών. Ο Κρόνος, ο πλανήτης που σχετίζεται με την τρίτη ακτίνα, είναι συνήθως τοποθετημένος από τον D. K., στο κέντρο λαιμού, όπως δηλώνεται στην Εσωτέρα Ψυχολογία I, σελ. 301 και Εσωτέρα Αστρολογία, σελ. 517, αλλά σχετικά με το προηγούμενο σχόλιο και στην Εσωτέρα Θεραπευτική σελ. 51, τοποθετεί την πέμπτη ακτίνα στο κέντρο του λαιμού.
Στη σχέση μεταξύ του κέντρου του λαιμού και του καρωτιδικού αδένα, μας υπενθυμίζεται επίσης η σύνδεση των προηγούμενων και με το κέντρο Άλτα Μαγιόρ. Αυτό το τελευταίο κέντρο τοποθετείται μεταξύ της κορυφής της σπονδυλικής στήλης και της βάσης του εγκεφάλου και είναι ένα από τα τρία κέντρα του κεφαλιού, η δε ύπαρξη αυτού στο κεφάλι σχετίζεται με την Τρίτη όψη.
Είναι σημαντικό ότι το κέντρο του λαιμού εκφράζει τη νοητική δημιουργία και σχετίζεται με την αναπνοή.
Σαν τέτοιο, είναι το όργανο του δημιουργικού κόσμου. Το όλο θέμα της μαγείας σχετίζεται με την ανάπτυξη των μορφών σκέψεων σαν αποτέλεσμα της νοητικής δημιουργικότητας και στην εκπνοή αυτών των σκεπτομορφών, σαν αποτέλεσμα στο περιβάλλον. Κοιτάζοντας σφαιρικά πάλι, μπορούμε να δούμε μια αύξηση της μαγείας και στις δύο όψης θετική και αρνητική.
Η σύγχρονη διαφήμιση των εμπορικών ειδών είναι ένα γενικό παράδειγμα της εγωιστικά προσανατολιζόμενης μαγείας. Υπάρχει μια μικρή συνεισφορά των ενεργειών της καρδιάς στο λαιμό, στα μαζικά μέσα διαφήμισης. Από την άλλη μεριά, εάν οι ενέργειες από το γεννητικό κέντρο ρέουν διαμέσου της καρδιάς, είμαστε μάρτυρες δημιουργικής δραστηριότητας, σαν απάντηση στην ομαδική ανάγκη. Τα πολλά αλτρουιστικά σχήματα τα οποία τώρα ακμάζουν παντού στον πλανήτη μας, εφελκύουν μια σύνθεση ενεργειών της καρδιάς και του λαιμού με την πρακτική θεμελίωση η οποία απορρέει από την ισορροπία μεταξύ του κέντρου του λαιμού και του κέντρου των γεννητικών οργάνων.
Ε.ΦΙ.Μ – “Αλίκη Μπέιλη”
http://www.lifehub.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου