Translate

Παρασκευή, 2 Ιανουαρίου 2015

5 Συστάσεις για να αλλάξετε μια «κακή» συνήθεια


kaki_synhtheia
Οι περισσότεροι από εμάς έχουν κάποιες κακές συνήθειες αλλά αισθάνονται πως είναι αδύνατο να απαλλαχθούν από αυτές. Μην περιμένετε μια συνήθεια χρόνων να αλλάξει σε 2-3 μέρες αλλά μην πιστέψετε πως είναι και αδύνατο να αλλάξει. Οι συστάσεις αυτές είναι γενικές και μπορεί να εφαρμοστούν σε όποια συνήθεια θέλετε να αλλάξετε, να βελτιώσετε ή να απαλλαγείτε.
  1. Εστιάστε σε μία συνήθεια που θέλετε να αλλάξετε. Αν προσπαθήσετε να αλλάξετε περισσότερες από μία συνήθειες, σε μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή, διατρέχετε τον κίνδυνο να μην μπορείτε να αντιμετωπίσετε το βάρος που θα έχουν αυτές οι αλλαγές και τελικά να μην αλλάξετε καμιά συνήθεια.
  2. Δημιουργήστε ένα σχέδιο και γράψτε το σε ένα χαρτί. Δεν αρκεί να λέμε θα αλλάξω αυτή μου την συνήθεια. Θα πρέπει να είμαστε σε θέση να δημιουργήσουμε και ένα σχέδιο για να το καταφέρουμε αυτό. Γράψτε σε ένα χαρτί το σχέδιο σας και προσπαθήστε να είστε όσο το δυνατόν πιο συγκεκριμένοι.
  3. Βελτιώστε το σχέδιό σας. Αφού κάνατε ένα σχέδιο, τώρα είναι η ώρα να βελτιώσετε το σχέδιο σας. Κρατήστε το σχέδιο σας σε ένα συρτάρι για τουλάχιστον μια ημέρα ή και δύο, και στη συνέχεια ελέγξτε το με ψυχραιμία και με μια πιο ρεαλιστική ματιά. Στη συνέχεια, ρωτήστε τον εαυτό σας «Μπορώ να κάνω αυτό που σχεδίασα;» Ρωτήστε κάποιον κοντινό σας άνθρωπο να σας πει την ειλικρινή του γνώμη. Σας λέω να πάρετε μια ειλικρινή γνώμη, προκειμένου να λύσετε το πρόβλημα της αυξημένης αισιοδοξίας που πολλοί άνθρωποι έχουν. Μερικές φορές η επιθυμία μας να γίνει κάτι μας κάνει να είμαστε υπερβολικά αισιόδοξοι. Έτσι για να αποφευχθεί η ταλαιπωρία και μια απογοήτευση καλό θα είναι να παρουσιάσετε το σχέδιο σας σε κάποιον φίλο σας και να κάνετε μαζί του μια αντικειμενική κριτική ανάλυση.
  4. Χωρίστε το σχέδιο σας σε ενότητες ή βήματα. Αφού έχετε εργαστεί με το σχέδιό σας για να αλλάξετε ή να απαλλαγείτε από μια συνήθεια, και αφού το έχετε βελτιώσει πολύ σε σχέση με το πρωτότυπο, χωρίστε το σε μικρότερα βήματα ή στόχους ώστε να έχετε την χαρά της επίτευξης των μικρών σας στόχων. Κάνοντάς το αυτό θα σας φανεί ακόμη πιο απλό να τα καταφέρετε.
  5. Επαναλάβετε, επαναλάβετε και επαναλάβετε. Οι συνήθειες είναι συμπεριφορές που αποκτήσαμε αφού τις επαναλάβαμε πολλές φορές και πια της κάνουμε αυτόματα. Τώρα έχετε δημιουργήσει το σχέδιο σας, έχετε χωρίσει τα βήματα που θα κάνετε και ήρθε η ώρα να κάνετε το σχέδιο σας μια συνήθεια αυτόματη. Και ο μόνος τρόπος για να επιτευχθεί αυτό είναι μέσω της επανάληψης. Το πλεονέκτημα είναι ότι όσο περισσότερο επαναλαμβάνεται κάτι, τόσο το λιγότερο νιώθετε πως κάνετε μια επανάληψη, διότι η συνήθεια θα «κολλήσει» στον τρόπο ζωής σας και θα γίνει μια νέα καλύτερη συνήθεια.
Είναι σημαντικό να έχετε την πρόθεση να αλλάξετε ή να βελτιώσετε αυτές τις συνήθειες στη ζωή σας που ίσως να μην είναι και οι καλύτερες και στην θέση τους να φέρετε νέες που θα σας ωθήσουν προς την ανάπτυξη.
Μια συνήθεια είναι κάτι που κάνουμε χωρίς να το σκεφτόμαστε,
και αυτός είναι ο λόγος που οι περισσότεροι από εμάς έχουμε τόσες πολλές.
Frank A. Clark
Το Κλειδί της Σκέψης – www.tokleidi.com
Βιβλιογραφία: Η δύναμη της συνήθειας, Charles Duhiqq, Εκδ. Ψυχογιός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου